איך מתבצע שטיפת קווי ביוב ומתי מתעורר הצורך בכך?

שטיפת קווי ביוב

שפכים הם תערובת של פסולת אנושית ותעשייתית המובלת מבתים ועסקים לעיבוד במפעל טיהור שפכים.

מה זה ביוב?

שפכים הם תערובת של שפכים והפרשות אנושיות לא מטופלות. הוא מועבר בדרך כלל באמצעות שאיבת ביוב ישירות למפעל טיהור שפכים, שם הוא מעובד להסרת מזהמים לפני שחרור לסביבה או שימוש חוזר.

מהו בדיוק תהליך של שטיפת קווי ביוב?

שפכים הם תוצר פסולת נוזלי של גוף האדם. תכולת הביוב יכולה להשתנות מאדם לאדם וזה תלוי במה שאכל ושתה. זה יכול גם להיות תלוי במצב הבריאות שלהם, כמו אם הם סובלים משלשול או עצירות.

תהליך הניקוי הוא די פשוט: יש לאסוף את הביוב במיכל, לאחר מכן יש לשאוב אותם למתקן טיהור שם הוא עובר תהליכים שונים כמו שקיעה, בירור, חיטוי, ניקוי ריח ולבסוף פריקה.

שפכים הם תוצר פסולת נוזלי של גוף האדם והוא מורכב ממים והפרשות אנושיות. ביוב מכיל פתוגנים, אורגניזמים גורמי מחלות וכימיקלים רעילים.

תהליך שטיפת קווי ביוב מתחיל עם פינוי הביוב מהבית או העסק למכון טיהור שפכים. המתקן לטיהור שפכים מוציא מוצקים מהביוב, ומפחית את נפחם בכ-90% באמצעות תהליכים שונים כגון סינון, שיקוע וחיטוי.

אילו אמצעי הגנה קיימים כדי להגן עלינו מפני חיידקים ווירוסים מסוכנים?

השפכים הנכנסים למערכת ביוב מטופלים כדי להסיר את עיקר המזהמים. עם זאת, ישנם כמה מיקרואורגניזמים שיכולים לשרוד את תהליך הטיפול ועלולים להוות סיכון בריאותי לבני אדם.

ישנן דרכים שונות להגן על עצמך מפני החיידקים והנגיפים המסוכנים הללו. חלק מאמצעי ההגנה הללו כוללים:

-לבישת כפפות בעת טיפול בביוב גולמי או בפסולת אנושית

-שטיפת ידיים במים וסבון לאחר שימוש בשירותים או החלפת חיתולים

-כיסוי הפה והאף עם טישו כשאתה משתעל או מתעטש

אילו אמצעי הגנה קיימים כדי להגן עלינו מפני חיידקים ווירוסים מסוכנים?

חיידקים מתפשטים באמצעות מגע עם ביוב או מים מזוהמים אחרים. וירוסים מתפשטים במים כאשר אנשים עם פצעים פתוחים או פצעים נוגעים בביוב ואז נוגעים במישהו אחר. פתוגנים אלה יכולים להיות מופצים גם על ידי בעלי חיים, חרקים וציפורים.

הסיכון של אדם להיחשף לפתוגנים אלו גדל אם הוא מתגורר בסמוך למפעל טיהור שפכים או אם הוא שוחה בבריכה שלא עברה כלור כראוי.

כיצד מערכות ביוב משפרות את איכות החיים שלנו

שפכים הם הפסולת הנישאת במים מבתים ותעשיות. מסיבה זו, מערכות ביוב חיוניות לשמירה על חברה בריאה.

מערכות ביוב נקראות גם מכוני טיהור שפכים, וניתן למצוא אותן בכל עיר גדולה. מערכות ביוב עוזרות להגן על הסביבה על ידי סינון חומרים מזיקים לפני שחרור שפכים לנהרות או נחלים. מערכות הביוב מספקות לנו גם מי שתייה נקיים ובטוחים.

הפסולת הנכנסת למערכת הביוב מאוחסנת לרוב במיכל ביוב עד להגעה למתקן טיהור. צורת הטיפול הנפוצה ביותר נקראת טיפול ראשוני שמסיר חלקיקים גדולים כמו חול וחצץ מהשפכים לפני שחרורם לנתיבי מים או דרך צינור תת קרקעי לגוף מים טבעי סמוך כמו נהר או אגם.

ביוב היא בעיה שמטרידה את בני האדם במשך מאות שנים

זה הדבר הכי לא נעים להתמודד איתו וזה משהו שבדרך כלל אנחנו רוצים להימנע ממנו. עם זאת, מערכות ביוב הן חלק מהותי מהחברה שלנו והן משפרות את איכות החיים שלנו במובנים רבים. בשביל זה יש חברת שאיבות ביוב שיודעת להתעסק בכל הקשור לתחזוקת ביוב.

מערכות הביוב העירוניות הן אלו המספקות טיפול בשפכים לערים ויישובים. מערכות הביוב הציבוריות לעומת זאת הן אלו המספקות שירותים למגורים פרטיים, הכוללים בתים בודדים, דירות, דירות ועוד.

מטרת שני סוגי המערכות הללו היא לטפל במי ביוב לפני שהם משתחררים לסביבה או חזרה לחברה.

מה היה לנו עד עכשיו?
טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים