טיפים חשובים לאיפור נכון ומתאים בכל עונות השנה  

טיפים חשובים לאיפור נכון ומתאים בכל עונות השנה 

ההבדלים המרכזיים בין שגרת איפור בעונת החורף הקרה לסגנונות איפור בימי הקיץ הלוהטים והמיוזעים במחוזותינו, באים
לידי ביטוי לרוב באמצעות שני הבדלים מרכזיים. ראשית כל, בהיבט המראה והגוונים כאשר הלוק הקיצי והלוק החורפי שונים זה מזה, בזמן שסגנון האיפור באביב ובקיץ מושפע ממזג האוויר הבהיר ושטוף השמש שמדגיש צבעים צעירים, חיים ושמחים, אל מול סגנון האיפור והלוק הסתווי / חורפי שנותן יותר מקום לגוונים העמוקים והטבעיים, צבעי האדמה
והחיבור למעטפת גווני החורף הכסופים.

ההיבט המרכזי השני נוגע לבסיס האיפור ומתייחס לחומר עליו מבוססים רכיבי האיפור המרכזיים, כאשר אלו נחלקים לשני
סוגים עיקריים:

א. איפור על בסיס שומן – איפור אשר ההרכב הבסיסי שלו הוא ריכוז גבוה של שומן וחומרי לחות. איפור על בסיס זה נצמד בצורה מיטבית לעור, עמיד יותר ובעל מראה דומיננטי, אולם הוא נוטה להתפרק מהר כנגד חום וקרינה, ועל כן פחות מתאים לשימוש בקיץ הישראלי החם. לעומת זאת, בעונת החורף העור נוטה ליובש בשל תנאי קור, שהיה ממושכת יותר במבנים סגורים ומחוממים באופן מתועש, ולכן איפור מבוסס לחות מסייע בהעשרה של העור ושמירה על ריכוז של לחות טבעית.

ב. איפור על בסיס מינרליים – כאן מדובר למעשה איפור על בסיס מים, אשר מועשרים במינרליים טבעיים שמיועדים להיספג בעור הפנים. איפור מסוג זה מתאים בעיקר לשימוש בעונת הקיץ, מאחר והוא נספג בעור בקלות ואינו נמס ונוזל כנגד חשיפה לשמש או חום.

אילו אביזרי איפור יתאימו בדיוק לכל מזג אוויר?

1. ראשית, מייק אפ – השימוש במייק אפ מיועד להעניק גוון עור אחיד וחלק, לטשטש פגמים קלים דוגמת אדמוניות, כתמי
פיגמנטציה ופצעונים, ולהוות בסיס למוצרי איפור נוספים. בעונת הקיץ העיר נוטה להיות שזוף יותר ועל כן מומלץ לבחור בגוון מייק אפ מעט יותר כהה מהגוון הטבעי, בעוד שבחורף בשל בהירות העור מומלץ להתאים את הגוון לעור הפנים הטבעי ולשמור על אחידות עם גוון הצוואר.

מייק אפ מגיע במספר מצבי צבירה: נוזלי, מוצק ואבקה. בקיץ המייק אפ נוטה להתחמם ולנזול, ועל כן מוטב לעשות
שימור במייק אפ באבקה ולהספיג אותו בעדינות על גבי עור נקי ולאחר מריחת פריימר, באמצעות ספוגיות איפור רכות. המשחה והנוזל שלרוב מבוססי לחות, יתאימו יותר לעונת החורף.

2. פריימר – הפריימר הוא מוצר איפור חדשני יחסית ומתאים לבעלות עור בעל נקבוביות פתוחות, אשר נוטות לספוג
את המייק אפ במריחה ישירה, וליצור מראה של חוסר אחידות ונקבוביות שקועות. הפריימר מבוסס סיליקון שהוא חומר שומני או מינרלי, מגיע בעיקר בגוון שקוף, שהוא גם הגוון המומלץ לפריימר בעבור מרבית הנשים. יחד עם זאת, לבעלות מראה עור בגוונים לא אחידים, ניתן למצוא גם פריימר במספר גווני עור טבעיים, כמוצר מחזק למייק אפ. ניתן לעשות שימוש בפריימר מבוסס סיליקון גם בקיץ, מאחר ומדובר בחומר שנוטה להתגבש ופחות מגיב לחום, אולם חשוב לשמור על ריכוז שומני נמוך ומריחה דקיקה, שלא ליצור שכבה נוקשה ושבירה. מוזמנות לבחור עבורכן
פריימר מומלץ באתר של "לילית קוסמטיקה" כאן >>

3. ליפסטיק – הליפסטיק, הבסיסי שבמוצרי האיפור, משמש להדגשת השפתיים, מילוי סדקים בשפתיים ומתן גוון טבעי,
חושני, דומיננטי או אחר, לבחירה. מרבית הנשים יבחרו בשני גווני שפתון קבועים וייצמדו אליהם בכל עונות השנה. לצד ההמלצה על מעט חדשנות והתאמה ללוק העונתי, ליצירתיות ולמגוון סגנונות איפור, ההמלצה בקיץ היא על שפתון המכיל מקדם הגנה על השפתיים, ועשיר בברק, בעוד ששפתוני החורף מבוססי לחות טבעית ובטקסטורת מט.

4. איילינר – האייליינר הוא עיפרון לתיחום העיניים, בגוונים כהים לרוב, ומיועד לשימוש חיצוני. מומלץ לבחור
באייליינר נוזלי בעונת החורף ובאייליינר סמיך ועמיד יותר בקיץ, ולעשות שימוש במכחול דקיק לצורך היישום שלו.

5. ולבסוף קונסילר – הקונסילר הוא מעין אודם למריחה, בגווני עור טבעיים, המיועד לכיסוי וטשטוש פגמים ואזורי עור
בעייתיים. בעונת החורף, היובש נוטה ליצור שקעים וקמטים בעור הדק שמתחת לעיניים, וכדאי לעשות שימוש בקונסילר בגוון הטבעי לצורך מילוי וטשטוש, מתחת לשכבת המייק אפ. בקיץ העור נוטה להגיב לקרינה ולשמש באמצעות הופעה של כתמי פיגמנטציה, אותם ניתן לטשטש ולהעלים באמצעות מריחה של קונסילר מתאים. החשיבות בשימוש בקונסילר היא התאמה לגוון העור, ושימוש במוצר בעל בסיס זהה לבסיס המייק אפ, ליצירת טקסטורת פנים אחידה. גם במקרה הזה, אנחנו ממליצות לכן לרכוש
קונסילר איכותי לעיניים באתר לילית – לחצו כאן >> 

מה היה לנו עד עכשיו?
טרנדים

מאמרים פופולריים אחרונים